Een calamiteit melden
Wat is een calamiteit?
Een calamiteit is een onverwachte gebeurtenis waardoor de spoedlevering van producten of de expertise van Mediq noodzakelijk is. Dit kan voorkomen in de volgende gevallen:
- Een dreiging voor het lichamelijk welzijn van patiënten en/of medewerkers. Voorbeelden hiervan zijn rampen en zware ongevallen (volgens de definitie in artikel 1 van de Wet Brzo). De normale voorraad van een zorgorganisatie kan op dat moment onvoldoende blijken te zijn voor de hoeveelheid patiënten.
- Dreiging van grote schade zowel materieel als financieel, bijvoorbeeld doordat de calamiteit de voortgang van de werkzaamheden zwaar belemmert.
- U kunt geen calamiteit melden wanneer een gebeurtenis niet onverwachts is en er geen gevaar dreigt voor het lichamelijk welzijn van patiënten en/of medewerkers of er geen grote schade dreigt.
Zo meldt u calamiteit
Calamiteiten kunt u melden via telefoonnummer +32 (0)2 725 1880.
Na uw melding inventariseert Mediq de graad van de calamiteit, de producten die nodig zijn en de beschikbaarheid van deze producten of eventuele alternatieven. Hierna zorgen wij de producten via een spoedlevering zo snel mogelijk bij u worden afgeleverd.
Na het afhandelen van de calamiteit evalueren we samen met u hoe de afhandeling is verlopen en wat eventuele verbeterpunten zijn.